Friday, February 12, 2010

semangat & keramat duit

Seringkali menerima mesej di Facebook dan SMS berkaitan perniagaan MLM ini.Saya paham perniagaan itu 9/10 punca rezeki tapi kaedah sebegini seringkali kurang bertahan lama. Antara mesej yang diterima.

1)dulu KORANG REJECT aku..tapi REZEKI aku dlm BIZ ni makin MASYUKKKKKKKKKK$$$$$$....alhamdulillahhh...hurmmm..sapa nak tengok...sila2 tengok...tapi stakat tengok je laaa SBB korang x NAK BERUBAH KAN???? yang nak BERUBAH..nak TAU CARA...aku leh ajar.. [bajet macam bagus..RIAK sungguh manusia ni]



2)selemah2 manusia ialah orang yg tak boleh mencari sahabat dan orang yang lebih lemah dari itu ialah orang yg mensia2kan sahabat yg telah dicari~ [inilah manusia yg ingin cari sahabat sebab wang ringgit sahaja..suka ambil kesempatan..bahana orang camni]


3)ADA ORG KATA APA YG AKU BUAT NI REMEH TEMEH..REMEH TEMEH KE KALAU MELIBATKAN DUIT RIBU2?KALAU "KAU" XNAK BERUBAH, SUDAH..TP JGN PANDANG RENDAH APA YG AKU BUAT SEBAB SEMEMANGNYA "KAU" X BERNILAI PON DIMATA AKU..KERANA "KAU" SENDIRI X PERNAH NAK BERUBAH DAN XPERNAH NAK BG PELUANG UTK DIRI SENDIRI BERUBAH..MANUSIA YANG SU...KA MENCARI MASALAH..BOLEH BLAH..[hanya mencari rakan berdasarkan sama keinginan sertai program materialistiknya..kalo dia susah hidup nanti..xde sapa nak tolong..sedarlah wahai manusia ini..adakah sahabat yg anda cari dr segi wang sahaja..]


renung-renungkanlah dan selamat sedar dari mimpi-mimpi palsu..berniagalah mengikut lunas-lunas ajaran moral oleh agama kita..jangan yang salah jadi pegangan..

1 comment:

  1. hmmm... Kalu guna ayat2 camtu, pasti dan tentu saya atur langkah chow gudbye... huahua... Nak biznez biar ada integriti. Network marketing is a business for people who like to help people tapi slalu ada individu yg rakus yg merosakkan imej network marketing business. Nak bercakap, bercerita dengan orang biarlah dengan niat nak share and paling penting biar dah prepare dgn knowledge and experience yg cukup, bukan nak manipulate and amik kesempatan... hmm...

    ReplyDelete